وبلاگ نويسي

وبلاگ

اعتماد به نفس

راه هاي افزايش اعتماد به نفس در خود (داشتن اعتماد به نفس بالا)

اعتماد به نفس - اعتماد به نفس بالا

  1. مرحله اول افزايش اعتماد به نفس
    مسئوليت هاي خود را در محيط كار و منزل مشخص كنيد.
    تعيين كنيد كدام جنبه از نقش هايي را كه پذيرفته ايد، خوشايندتر بوده و شما را راضي مي كند.
    بخش هايي را كه در آن مغايرت و ناسازگاري با نقش وجود دارد مشخص كنيد.
  2. مرحله دوم
    چهار راه حل يا جايگزين جهت ايفاي مناسب و يا تكميل نقش به خود ارائه دهيد.
    فوايد و زيان هاي هر يك از راه حل ها را با خود ارزيابي كنيد.
  3. مرحله سوم
    بايد اقدامات لازم براي اجراي هريك از راه حل هاي انتخابي قبلي را انجام دهيد. سپس لازم است اهدافي را تعيين كنيد و با استفاده از يك رويكرد حل مساله خود را به طور فعال براي حل مسائل درگير كنيد. اين رويكرد اعتماد به نفس و عزت نفس شما را افزايش مي دهد.

دو عنصر اصلي ديگر كه به باور و اعتماد به نفس كمك مي‌كنند:

  • خودكارآمدي
  • عزت نفس.

​در واقع ريشه، خميرمايه و ستون اصلي ؛ خود كار آمدي و عزت نفس است. ما زماني احساس خودكارآمدي مي‌كنيم كه در خود (و ديگراني كه شبيه به ما هستند) پيشرفت در كسب مهارت‌ها و دست‌يابي به هدف‌هايي را مي‌بينيم كه در آن حوزه‌هاي مهارتي از اهميت برخوردار هستند. ما اگر باور و اعتماد به خود را ياد بگيريم و در حوزه‌هاي خاصي تلاش كنيم، موفق خواهيم شد. همچنين اعتماد به نفس به ما كمك مي‌كند تا چالش‌ها را بپذيريم و به هنگام بروز دشواري‌ها سرسخت باشيم. اين مسئله با ايدۀ عزت نفس همپوشاني دارد. عزت نفس يك حس كلي‌تر است كه به‌وسيلۀ آن مي‌توانيم با آن‌چه كه در زندگي‌مان مي‌گذرد، كنار آييم و اين‌كه حق داريم خوشحال باشيم. بخشي از اين احساس ناشي از تائيد اطرافيان ماست كه ممكن است چندان تحت كنترل ما نباشد. با اين وجود مي‌تواند ناشي از اين حس باشد كه ما پرهيزكارانه رفتار مي‌كنيم، در كاري كه انجام مي‌دهيم كفايت داريم و اين‌كه اگر بخواهيم مي‌توانيم به شكل موفقي رقابت كنيم. برخي افراد بر اين باورند كه اعتماد بنفس را مي‌توان به وسيلۀ تائيد و تفكر مثبت ايجاد كرد. در سايت راز موفقيت ما باور داريم كه اين قضيه تا حدودي حقيقت دارد، اما جنبه‌هاي ديگري نظير تعيين و دستيابي به اهداف نيز وجود دارد كه موجب ايجاد حس كفايت مي‌گردد. بدون وجود احساس كفايت، شما اعتمادبه نفس نخواهيد داشت: شما اعتماد به نفس كاذبي خواهيد داشت كه در صورت بروز شكست و ناراحتي برايتان مشكل ساز خواهد شد.

يكي از شناخته‌شده‌ترين منابع علمي، آن را به‌عنوان باور به خود تعريف مي‌نمايد (بينابو و تيرول، ۲۰۰۲).

  • يكي ديگر از مقالات محبوب، آن را به‌عنوان انتظارات فرد از عملكرد و خود ارزيابي از توانايي‌ها و عملكرد قبلي خويش تعريف مي‌نمايد (لني، ۱۹۹۷).
  • در نهايت، ديكشنري آنلاين روان‌شناسي آمريكا (منبع معتبر براي روانشناسان)، اعتماد به نفس را به‌عنوان اعتماد فرد به توانايي‌ها، ظرفيت‌ها و قضاوت‌هاي خويش يا اين اعتقاد كه فرد مي‌تواند به شكل موفقيت‌آميزي با چالش‌ها و خواسته‌هاي روزمره مواجه شود، تعريف مي‌كند.

اعتماد به نفس بالا - اعتماد به نفس

۶ راهكار ساده برا افزايش اعتماد به نفس در زنان

زنان به علت اينكه كانون خانه و خانواده هستند و عموما در فرهنگ ما سهم بسيار زيادي در تربيت و پرورش فرزندان دارند، از اين رو افزايش اعتماد به نفس در زنان از موضاعات حائز اهميت است كه در اعتماد به نفس كودكان نيز تاثير دارد. راز موفقيت يك بانوي موفق در عزت نفس و اعتماد به نفس او خلاصه مي شود. از آنجاي كه در فرهنگ ما عموما بيشترين مسوليت در پرورش و تربيت فرزندان به عهده مادران است، زنان با عزت نفس بالا فرزندان موفق و با حرمت نفس سالمي تربيت مي كنند. در مقاله افزايش اعتماد به نفس به معرفي شش مورد بسيار ساده و كاربردي كه سهم چشم گيري در افزايش اعتماد به نفس در زنان دارد ميپردازيم.

۱-براي افزايش اعتماد به نفس در زنان از مراقبت از پوست غافل نشويد.

زيبايي ظاهري و آگاهي از آن و انجام فعاليت هاي كه باعث افزايش اين زيبايي ميشود، معمولا در افزايش اعتماد به نفس در زنان تاثير چشم گير و غير قابل انكاري دارد. تحقيقات نشان داده بيشتر زناني كه اعتماد بنفس صحبت در جمع را ندارند و يا به اصطلاح كمرويي و خجالت پيشه مي كنند، به ظاهر خود اهميت چنداني نميدهند. همواره سعي كنيد ظاهر زيباي خود را حفظ كنيد. بدين منظور مراقبت از پوست باعث جذابيت بسيار چهره مي شود. البته منظور ما اين نيست كه بسيار هزينه كنيد. با صرف هزينه اندك هم ميتوان روتين مراقبت از پوست را اجرا كرد.

۲- ارتباط چشمي راهكاري ساده براي افزايش اعتماد به نفس در زنان.

مشخصه اي كه تمام افراد با اعتماد به نفس بالا دارند توانايي آنها در برقرار ارتباط چشمي است. تحقيقات نشان مي دهد افراد با عزت نفس و اعتماد به نفس بالا ۸۰% بيشتر از ديگران هنگام صحبت كردن تماش چشمي برقرار مي كنند و از نگاه كردن به چشمان ديگران خجالت نمي كشند. هنگام صحبت كردن با افراد با آنها ارتباط چشمي برقرار كنيد تا تاثير صحبت هايتان دوچندان شود.

۳-هنگام راه رفتن زبان بدن خود را حفظ كنيد.

اگر بخواهيم از ظاهر افراد در مورد آنها قضاوت كنيم، معمولا از نظر اكثر ما افراد با اعتماد به نفس پايين شانه هاي افتاده دارند و به هنگام راه رفتن سر به زير مي اندازند و خجالت زده به نظر ميرسند. متخصصين زبان بدن توصيه ميكنند هنگام راه رفتن، راست بايستيد و به روبرو نگاه كنيد.

۴-شيك پوشي، راهي براي افزايش اعتماد به نفس در زنان

انسان هاي شيك پوش در نظر همگان جذاب به نظر ميرسند و افراد دوست دارند با آنها مراوده و معاشرت داشته باشند. پس شايد يك تغيير كوچك در ظاهرتان تاثير شگرفي در افزايش اعتماد به نفس شما داشته باشد. شايد فكر كنيد نياز داريد كه هزينه و زمان زيادي را صرف كنيد. در پاسخ بايد بگويم كه خير كافيست در انتخاب لباستان دقت كنيد و يا عطر مناسبي براي خود انتخاب كنيد و همين عوامل كوچك تاثير زيادي در افزايش اعتماد به نفس در زنان دارد.

۵-خودباوري، يك كليد اساسي براي افزايش اعتماد به نفس در زنان

مراقب باشيد! اگر تمام وقت خود را صرف ظاهرتان كنيد و به موارد ديگر اهميت ندهيد، بي شك كمتر احساس خوشحالي مي كنيد چرا كه افراط در خودآرايي باعث مي شود از جنبه هاي ديگر زندگي غافل شويد و حتي ممكن است شما را دچار اختلال رفتاري نقص و شرم كند. اگر در مورد طرحواره نقص و شرم و كمرويي اطلاعات كافي نداريد پيشنهاد ميكنيم مقاله خجولي و يا طرحواره را مطالعه كنيد.

۶-اگر مي خواهيد اعتماد به نفس بالا داشته باشيد از افراد ايراد گير فاصله بگيريد.

شايد باورتان نشود اما افراد بهانه گير كه مدام به دنبال ايراد گيري و انتقاد بي پايه و اساس از ظاهر و رفتارتان هستند سمي ترين عامل در زندگيتان هستند كه در نهايت به مرگ عزت نفس و اعتماد بنفس در شما منجر ميشوند، پس تا ميتوانيد زمان خود را با افراد خوش برخورد و مثبت نگر بگذرانيد.

تعريف اعتماد به نفس از زبان چند صاحب نظر و روانشناس:

اعتماد به نفس چيست - افزايش اعتماد به نفس

همراهان سايت راز موفقيت، اميدوارن تفاوت اعتماد  و عزت نفس يا حرمت نفس را بخوبي درك كرده باشيد. اگر لازم مي دانيد مقاله «عزت نفس چيست» و يا «مقالات اعتماد به نفس» را كليك كرده و با دقت مطالعه بفرماييد. اما ببينيم بزرگان انديشه چه تعريفي از اعتماد به نفس ارائه كرده اند:

« حرمت نفس » چگونگي نگرش و قضاوت شما درباره خودتان است. اين عبارت ارزش ها، اعتقادات و بازخوردهاي شما را توصيف مي كند. «سيندي پيج، اندروپيچ»
« اعتماد به نفس » باور به توانايي و قابليت انساني خويش است، اينكه با هر آنچه در زندگي پيش آيد روبرو مي شويد، از عهده آنها برمي آييد و آنچه را كه ضروري است انجام مي دهيد. «باربارا دي آنجليس»
« حرمت نفس » ايمان به خود به رغم ترس هايتان است. «باربارا دي آنجليس»
« اعتماد به نفس » به معناي خودشناسي، احترام به خود و ارزش قايل بودن براي خود مي باشد. «جين يودر – ويليام پراكتور»
« حرمت نفس » عبارت است از احساس ارزشمند بودن. اين حس از مجموع افكار، احساسات و عواطف فرد در طول زندگي ناشي ميشود. «پروين عليپور»


برچسب: اعتماد به نفس،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۹:۰۱ توسط:سارا موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی