وبلاگ نويسي

وبلاگ

خودهيپنوتيزم

خودهيپنوتيزم چيست؟ حالتي از مديتيشن است كه به جاي اينكه شما توسط شخص ديگري هيپنوتيزم شويد خودتان خودتان را هيپنوتيزم ميكنيد. از اين رو به آن خودهيپنوتيزم ميگويند. در واقع به هر فعاليتي كه جهت تن آرامي و آرامش خود انجام دهيد خودهيپنوتيزم ميگويند.

مرحله اول خود هيپنوتيزم : شروع

خودهيپنوتيزم

به جايي برويد كه بيشترين تمركز ممكن را داريد. محلي كه تنها هستيد و كسي مزاحمتان نميشود. ميتوانيد روي يك مبل راحت بنشينيد و يا بر روي يك تخت ،به پشت دراز بكشيد. چشمهايتان را ببنديد و تكنيك تنفس شكمي را بكار ببنديد(يك دست را بر روي قفسه ي سينه و دست ديگرتان را بر روي شكمتان بگذاريد. هنگام دم جوري نفس بكشيد كه دستي كه بر روي شكمتان است جلوتر از دست ديگرتان قرار بگيرد و هنگام باز دم اين دست بايد عقب تر از دستي كه بر روي قفسه سينتان است قرار بگيرد.) هرچقدر تنفس شما عميق تر باشد،در انجام خود هيپنوتيزم موفق تر خواهيد بود. ميتوانيد از موسيقي هاي آرامش بهش نيز استفاده كنيد. اكنون چشمانتان را بسته و از عدد ده تا يك را به صورت معكوس بشماريد. جوري كه هر عدد با يك دم و بازدم شما هماهنگ شود

مرحله دوم خودهيپنوتيزم : رها سازي

روي هركدام از اعضاي بدن خود تمركز كرده و آن بخش را آرام كنيد. بدين منظور ميتوانيد كار خود را از انگشت كوچك پايتان شروع كرده و به مرور بالا بياييد و هربخش از بدن خود را آرام و شل كنيد. در اين بخش ميتوانيد از جملات تاكيدي نظير من اكنون در حال آرام شدن هستم، استفاده كنيد. روي هر بخش از بدن خود به صورت جداگانه تمركز كنيد. مثلا زماني كه نوبت به دست هايتان ميشود ابتدا تك تك انگشتان خود را شل كنيد، سپس مچ دست. بعد از آن ساعد و بازوي خود را شل كنيد همين كار را با دست ديگر تكرار كنيد. هرچه در اين مرحله از خودهيپنوتيزم آرامش تمركز بيشتري داشته باشيد، نتايج بزرگتري رخ ميدهد.

مرحله سوم خود هيپنوتيزم : چسباندن چشم پلك ها

اكنون تجسم كنيد كه پلك هايتان بسيار محكم به هم چسبيده اند و شما قادر به باز كردن چشم هايتان نيستيد و سپس عضلات صورتتان را شل كنيد.

مرحله چهارم خودهيپنوتيزم : پاكسازي

در اين مرحله از خودهيپنوتيزم تجسم كنيد كه هواي تميز و پاكيزه و آبي رنگ درون ريه هاي خود ميفرستيد. به شكلي كه علاوه بر ريه ها تمام سلول هاي بدنتان را تميز ميكند. در هر دم تجسم كنيد كه هواي تميز و پاكيزه وارد ريه هايتان كنيد و در بازدم هواي آلوده اي كه قبلا درون سلول هاي بدنتان نفوذ كرده و سياه رنگ است را از بدنتان خارج كنيد.

مرحله پنجم خود هيپنوتيزم : تصوير سازي ذهني

خودهيپنوتيزم
تصور كنيد كه يك بادكنك بزرگ به دست راست شما بسته اند كه به سمت بالا ميرود و دست شما را نيز با خود بالا ميبرد. اگر تصوير سازي ذهني شما قوي باشد، كم كم حس ميكنيد كه دست شما از زمين جداشده و به سمت بالا حركت ميكند . اكنون همين تجسم خلاق را براي دست ديگر، پاهايتان و گردن و سرتان نيز تكرار كنيد. به مرور حس ميكنيد كه اتصال شما از زمين كنده شده و در حال پرواز هستيد.

مرحله ششم خودهيپنوتيزم : تلقين خواسته ها

اگر تمام مراحل بالا را به خوبي انجام دهيد وارد حالت آلفاي ذهني ميشويد و به ضمير ناخودآگاه خود نفوذ ميكنيد. در اين مرحله از خودهيپنوتيزم زمان آن رسيده تا خواسته هاي خود را مطرح كنيد. هر آنچه را كه ميخواهيد، در قالب جملات كوتاه و به صورتي كه گويا يكي از داشته هاي كنونيتان است، نه يك آرزو مطرح كنيد.

مثلا بگوييد خوش حالم كه روز به روز ثروتمند تر ميشوم و يا روابط من روز به روز با كيفيت تر و بهتر از گذشته ميشود. دقت كنيد كه در اين مرحله نبايد از افكار منفي استفاده كنيد. مثلا به جاي اينكه بگوييد نميخواهم در كنكور رتبه بدي بگيرم، بگوييد ميخواهم امتحان كنوكور خود را عالي بدهم.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۸:۴۲ توسط:سارا موضوع:

چت باکس


صفحات وبلاگ

[ ]

RSS

POWERED BY
sitearia.ir

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی